Skip to main content

سترى المملكة العربية السعودية انتعاشًا مع وصول إنفاق المستهلكين إلى أكثر من ملياري دولار على الإنترنت خلال شهر رمضان في عام 2022 ؛ تقرير RedSeer

من المتوقع أن يكون طلب المستهلكين قوياً على خلفية القيود المحدودة والاقتصاد المتعافي وزيادة الحماس للتبضع الإلكتروني خلال شهر رمضان. إذ من المتوقع أن تزيد مبيعات التجزئة عبر الإنترنت في المملكة العربية السعودية بنسبة 25٪ لتتجاوز 2 مليار دولار خلال شهر رمضان هذا العام وفقًا لتقرير صادرعن RedSeer  بالشراكة مع TikTok.

  (ARAB NEWSWIRE) ، الرياض - يعد شهر رمضان حدثًا مهمًا لتجار التجزئة في المملكة العربية السعودية ، حيث من المتوقع أن تتجاوز مبيعات التجزئة عبر الإنترنت حوالي 2 مليار دولار هذا العام أو ثلث إجمالي المبيعات المتوقعة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، وفقًا لأحدث تقرير بعنوان "Unwrapping Ramadan 2022 – Decoding the Upcoming Sales Extravaganza" بواسطة Redseer  بالشراكة مع TikTok.

حماس المستهلكين لشهر رمضان في أعلى مستوياته

في عام 2020 ، تأثرت فترة رمضان بالقيود حول التجمعات التي خففت من حماس المستهلكين ، خاصة وأن شهر رمضان هو فترة التفاعلات المجتمعية والعائلية. وقد أدى هذا من الجانب الاقتصادي بانخفاض النمو في عام 2020. ومع ذلك، فقد شهدنا انتعاشًا قويًا للنمو في عام 2021 وإنَّ عام 2022 يعد بمزيد من النمو بنسبة 25٪على خلفية هذا الارتفاع الملحوظ في السنة المنصرمة.

تظهر دراسة Redseer أنّ 95٪ من المستهلكين في المملكة العربية السعودية "متحمسون" و "سعداء" خلال رمضان.  فقد أدى زوال القيود الصحية هذا العام إلى مزيد من الانتعاش الاقتصادي القوي وإلى عودة الطلب "المكبوت" على التبضع و إقامة التجمعات والزيارات العائلية.

إزدهار الاقتصاد الرقمي خلال شهر رمضان

برزت القنوات الإلكترونية كمحرك مهم في اقتصاد المملكة العربية السعودية.إذ ستسهم هذه القنوات بشكل مباشر بأكثر من 10٪ من مبيعات التجزئة خلال شهر رمضان.

من بين أكثر التأثيرات التي يخلفها رمضان على المستهلكين هي بروز أنماط محتوى رقمي جديدة مثل الفديوات القصيرة ( فيديو أقل من 120 ثانية) وقدرتها في التأثيرعلى قرارالمستهلكين. أوضح أكشاي جايابراكاسان ، مدير التفاعل في RedSeer، "يرغب المستهلكون في أن يتم إعلامهم بالمنتجات من قبل الأشخاص الذين يتابعوهم على وسائل التواصل بطرق أكثر إمتاعًا وتسلية، مما يزيد التفاعل ويزيد من معدل الشراء".

ملاءمة المحتوى هي طريقة الوصول الجديدة

ربما يكون أحد أبرز المواضيع التي ستظهر في رمضان هذا العام هو الشعور الغامر بالحاجة إلى التواصل مع المجتمع والانتماء إليه.    فيلحظ تواصل المستهلكون بشكل متزايد مع المؤثرين أو صنّاع المحتوى على وسائل التواصل الاجتماعي للتعرف على المنتجات الجديدة.

قال يوهان بيشوف ، رئيس االتحالفات التجارية للعلامات الاستهلاكية في ByteDance ، "يرتبط نجاح العلامة التجارية بمدى ملاءمة المحتوى الخاص بها بزبائنها، مما يجعل الملاءمة طريقة الوصول الجديدة. ملاءمة المحتوى الرقمي تتم من خلال الإلتزام بالإبداع والعواطف وإنشاء والروابط الحقيقية مع المستهلك، والتي غالبًا ما يطلقها منشئو المحتوى. هذا التحول النموذجي في عالم الإعلان و صناعة المحتوى الرقمي هو في صميم عملنا في TikTok ".

عن  RedSeer:

RedSeer Strategy Consultants هي شركة استشارية تركزعلى تقنيات العصرالإلكتروني الجديد وتخدم الأسواق التي تعاني من نقص البيانات والمعلومات في الشرق الأوسط وأفريقيا والهند وجنوب شرق آسيا. فريقنا يكرّس نفسه لتوفير البحوث والتحاليل التي توجّه المؤسسات في اتخاذ القرارات الذكية وصياغة الإستراتيجيات .

 

جهات الاتصال:

كيان حمّود

+971-525808750

Kayan@redseer.com

 

يتم إصدار هذا البيان الصحفي من خلال وكالة الأنباء العربية (www.arabnewswire.com) – وهي خدمة إخبارية للعالم العربي والشرق الأوسط وشمال أفريقيا (MENA) ، ويتم توزيعه بواسطة EmailWire™ (www.emailwire.com) – خدمة وكالات الأنباء العالمية التي توفر توزيع البيانات الصحفية بنتائج™ مضمونة

 

Comments

Popular posts from this blog

Accely Announces Appointment of Alok Bapna, Ex DXC/CSC Leader as President

Accely has appointed sales and new business development veteran Alok Bapna as its new President . DUBAI, UAE -- ( Arab Newswire ) -- At Accely, we will align his experience in the IT industry with our business goals to achieve new milestones. We look forward to utilizing his expertise in various areas so Accely can offer clients tailored and refined business solutions. Over the years, Accely has been recognized as a trustworthy SAP consulting service for its innovative solutions. With a new leader in the senior management, we can enrich our core services such as IT, enterprise application support, and consulting services. As a result of Alok's diverse experience, Accely can expand into wholesale, retail, consumer goods, life sciences, engineering and construction, and manufacturing markets. Alok's approach to leadership will enhance Accely's ability to solve business problems and deliver high-quality results. His ability to address and resolve issues in the IT industry is ...

SAP Inside Track Published Accely’s New Product Development and Recent Acquirements

DUBAI, UAE – ( ARAB NEWSWIRE ) -- Accely, an EMEA South Partner, has ventured into the intellectual property horizon by acquiring two pioneering companies and crafting a futuristic product line for these enterprises. Nilesh Shah, CEO, Accely, a leading SAP solution provider , and his team have assisted varied enterprises in automating operations and departments over the years. In recent years, the company saw a shift in market expectations and an increased demand for technical assistance. This insight was the much-needed impetus for Accely. They took this initiative to step into the intellectual property realm for the first time and introduce a new product line with the assistance of two firms that specialize in this space. Nilesh Shah, CEO, Accely Accelerated Products covers S/4 HANA ERP solutions for intelligent enterprises, while Activa Factor y specializes in Success Factors that improve project management methodologies and help businesses thrive. These specialists ensured that Ac...

AfricaNewswire.net Relaunches to Make News for Organizations with Press Release Distribution to media in West, East, North and South Africa

Businesses, organizations and other entities publish and distribute press releases to media in Africa in the following languages: Arabic, English, French, Portuguese and Spanish. AfricaNewswire.net Press Release Distribution to African Media Johannesburg, South Africa and Houston, TX - (EMAILWIRE) -  Africa Newswire ™ ( www.africanewswire.net ) press release distribution service,  relaunches to meet the demands of the growing market in Africa. With continent’s GDP said to have increased by 4.1 percent in 2021, organizations, big, small to medium size companies are gearing to reach their prospective audience with content distribution.  In 2020, despite COVID-19,  some African countries showed rapid growth.   According to Listwand , there were 20 countries that grew fastest. Top four of these countries were Rwanda at 9 percent, even though it was revised by the  International Monetary Fund (IMF) to 5.1 percent.  Ethiopia is right behind...